Försäkring

Föreningen har tecknat ett gemensamt bostadsrättstillägg för medlemmarna i föreningens fastighetsförsäkring. Det innebär att du som medlem endast behöver teckna en egen hemförsäkring, men behöver inte betala för ett separat bostadsrättstillägg.

Bostadsrättstillägget ersätter skador på bostadsrätten som man som medlem är skyldig att underhålla enligt bostadsrättslagen och föreningens stadgar, så som exempelvis badrum (yt- och tätskikt samt badrumsporslin), kök (kyl, frys, spis, fläkt och diskbänk), vattenledningar inom lägenheten samt golv, dörrar, fönster och elledningar.

Föreningen har för närvarande (fr o m 1 maj 2020) fastighetsförsäkringen inklusive bostadsrättstillägget tecknat hos Folksam. Vid inträffad skada, be ditt försäkringsbolag där du har din hemförsäkring att kontakta Folksam.