Parkering

Föreningen har egna parkeringsplatser till uthyrning. Här kan du som medlem ställa dig i kö. Kom ihåg att ställa dig i kö med god framförhållning då kötiden kan vara lång och variera över tid.

Föreningens parkeringsplatser

I föreningen finns parkeringsplatser utomhus med och utan el, samt ett fåtal garage (enkel- samt delade dubbelgarage). Platserna med el har möjlighet till såväl kupé- och motorvärmare som laddning av elbil. El till kupé- och motorvärmare ingår i hyran medan laddning av elbil kostar.

Ställ dig i kö

För att ställa dig i kö kan du skicka ett mail till styrelsen@brf-vidfamne.se. Skriv namn, lägenhetsnummer, telefonnummer samt vilken kö/vilka köer du vill ställa dig i. Det går bra att stå i samtliga köer samtidigt och det kostar inget att stå i kö. Tänk på att du inte automatiskt ställs i samtliga kö till santliga typer av parkeringsplatser för att du har ställt dig i en kö.

Kötid

Kötiden för de olika typerna av parkerings- och garageplatser kan variera över tid. För närvarande har parkeringsplatser utomhus utan el kortast kötid, men även där kan kötiden handla om ett antal år och påverkas stort av vilka som flyttar och/eller säger upp sina platser.

Kötiderna för både parkeringsplats med el och laddstolpe samt garageplats är närvarande betydligt längre än för platser utomhus utan el.

Information för innehavare av parkeringsplats med el

Laddstolpar driftas av företaget Waybler (tidigare CaCharge). Laddning hanteras via deras app som finns för nedladdning där appar finns. Den som nyttjar laddstolpen debiteras av Waybler för abonnemang och förbrukad el. För tillgång till föreningens laddstolpar, skicka ditt Waybler-användarnamn/epost till styrelsen@brf-vidfamne.se. För övriga frågor kan du kontakta Waybler på 08-22 33 77 eller via supportmailen support@waybler.com.

För dig som vill använda kupé- och motorvärmare, behöver du förutom Waybler-konto också en adapter. Kontakta styrelsen för detta.

P-plats utan el: 4 725 kr/år, 394 kr/mån
P-plats med el: 5 700 kr/år, 475 kr/mån