Portlås och nycklar

Du kommer in i porten och i våra gemensamma lokaler med kod eller portbricka. Koden fungerar kl 06:00-23:00, portbrickorna fungerar dygnet runt.

Portkod

Den fyrsiffriga portkoden ska i möjligaste mån inte spridas till utomstående, och vuxna boende uppmanas att använda sina brickor även dagtid. Gäster och leveranser, t ex paket och mat, hänvisas till porttelefonen. Posten däremot förses med portbrickor för att vi ska slippa att ha postkoden (som är allmänt spridd) inlagd.

Har du tappat bort eller vill ha en ny bricka?
Maila styrelsen på styrelsen@brf-vidfamne.se (kom ihåg att ange ditt fyrsiffriga lägenhetsnummer från föreningen). Nya brickor kostar 100kr/st och debiteras på månadshyran.

Porttelefon

Besökande kan leta upp ditt namn i porttelefonen och på så sätt ringa till din telefon. Du kan svara och prata med besökande vid porten. För att låsa upp och släppa in den som ringer på trycker du på nr 5 på din telefon. Porttelefonerna är spärrade för samtal mellan 23:00 och 06:00 för att slippa busringningar mitt i natten. Det går att ha två olika nummer inlagda till porttelefonen om så önskas.

Om du vill byta eller lägga till ett telefonnummer till porttelefonen, maila styrelsen på styrelsen@brf-vidfamne.se och ange vilket telefonnummer du vill ha inlagt, samt ditt lägenhetsnummer från föreningen (dvs portnummer samt ytterligare två siffror).

Nycklar

Föreningen har ett samarbete med Aspuddens Lås/Låstjänst i Västertorp (Störtloppsvägen 21) dit man som medlem vänder sig för att kopiera nycklar till sin lägenhet samt till allmänna utrymmen. Ta med dig den nyckel som ska kopieras, och ta också med dig något som styrker att du bor på gatan, exempelvis kopia på senaste hyresavin.

Vid aktuta ärenden ring deras journummer 070-397 10 00.